Dzisaj przedstawię Ci jak napisać prosty algorytm tak zwany FizzBuzz. Co to jest FizzBuzz? FizzBuzz jest to prosty algorytm o którego napisanie często proszą rekruterzy na rozmowach kwalifikacyjnych na stanowiska młodszego programisty. Na podstawie przekazanego argumentu zwracasz odpowiednią wartość. I tak jeżeli argument jest podzielny przez 3, zwracasz Fizz, jeżeli argument jest podzielny przez 5, zwracasz Buzz, a jeżeli jest podzielny przez 3 i 5 wtedy zwracasz FizzBuzz. Jeżeli argument nie jest podzielny przez 3 ani przez 5 to wtedy zwracasz wartość [...]
Kolejny dzień - kolejny temat dotyczący podstaw programowania w języku JavaScript. W tym artykule postaram Ci się przedstawić kolejne bardzo specyficzne metody, które mogą występować w obiektach, będą to gettery i settery. Tak jak zawsze, rozpocznijmy od przykładu [...]
We wczorajszym artykule omówiłem Ci jak przekazywać argumenty do funkcji. Przedstawiłem co się stanie, jeżeli przekażesz za dużo lub za mało argumentów. Dzisiaj przejdziemy do tematu powiązanego właśnie z argumentami, opiszę Ci jak używać parametrów domyślnych w języku JavaScript [...]
Dzisiaj kilka słów o obiekcie arguments w języku JavaScript. Obiekt arguments może okazać się bardzo przydatny w niektórych sytuacjach, ale zanim przejdziemy do konkretów zobaczmy w jaki sposób przekazywane są do funkcji argumenty [...]
Dzisiaj przedstawię Ci kolejny ważny temat w JavaScript, z którym problemy często mają początkujący. Mam na myśli używanie słowa kluczowego this w JavaScript. W skrócie można powiedzieć, że w języku JavaScript this jest obiektem, który wykonuje obecną funkcję. Ogólna zasada jest taka, że gdy this używane jest w metodzie to wtedy odnosi się do obiektu nadrzędnego metody, a gdy w funkcji to wtedy wskazuje na obiekt globalny, którym w przeglądarce jest window [...]
Dzisiaj przedstawię Ci kolejny temat z cyklu podstawy programowania w języku JavaScript, mowa o obsługiwaniu wyjątków. Obsługa wyjątków dotyczy wszystkich języków programowania i każdy programista zna dobrze ten temat. Czym są wyjątki? Wyjątki pojawiają się wtedy, gdy w programie pojawiają się jakieś nieoczekiwane błędy, których programista mógł nie przewidzieć [...]
Witam w kolejnym artykule, dzisiaj przedstawię różnicę pomiędzy deklarowaniem zmiennych za pomocą słów kluczowych let oraz var. Na początek przypomnę Ci, że słowa kluczowe let wraz z const zostały wprowadzone w ES6. Za pomocą let możesz deklarować zmienne, a za pomocą const stałe i takie podejście jest zalecane. Przed ES6 zarówno zmienne jak i stałe były deklarowane za pomocą słowa var, o czym pisałem już wcześniej na blogu. Dzisiaj jednak zagłębimy się w szczegóły różnic pomiędzy tymi słowami [...]
Kolejnym tematem, który musisz poznać w celu nauczenie się podstaw programowania w języku JavaScript będzie temat zakresu zmiennych oraz stałych w JavaScript. Mamy 2 rodzaje zakresu zmiennych i stałych, jest to zakres lokalny oraz zakres globalny. Przejdźmy od razu do przykładu [...]
Kontynuując temat nowości wprowadzonych w ES6, dzisiaj - w dniu programisty opiszę Ci funkcję strzałkowe. W skrócie funkcje strzałkowe są to funkcji o krótszej i zwięzłej składni, wykorzystujące tak zwaną strzałkę, czyli znaki [...]
Dzisiaj przedstawię Ci kolejną nowość wprowadzoną w ES6, o której pisałem w poprzednich artykułach. Coś dzięki czemu, działanie na stringach stało się jeszcze bardziej wygodne, mowa o tzw. template string, czyli szablonie string'a. Co to takiego template string i w czym ułatwia działanie na stringach? Zapraszam do czytania [...]