Klienci
Twoje zarobki nie zależą od tego jak bardzo rozwiniesz Twoją aplikację, ale od tego ilu płacących klientów będziesz miał. W związku z tym można nawet powiedzieć, że w całym procesie - sprzedaż aplikacji może być nawet ważniejsza od jej implementacji.
Często słyszę takie slogany, że dobry produkt nie potrzebuje żadnej reklamy, oczywiście jest to bzdura. Jeżeli chcesz mieć dużo klientów, to nie możesz siedzieć i czekać aż sami przyjdą, tylko musisz zrobić coś w tym kierunku, żeby to się stało. Musisz zadbać o to, żeby trafić do jak najwięcej liczby osób, żeby było głośno o Twojej aplikacji, a nie czekać na cud twierdząc, że masz dobry produkt i klienci sami Cie znajdą. Czyli musisz rozwinąć marketing i wtedy faktycznie klienci będą do Ciebie sami trafiać, ale bez dobrego marketingu nie możesz na to liczyć. Mało tego jestem pewny w 100% że nie znajdziesz wtedy klientów.
Zwróć uwagę, że nawet największe firmy takie jak np. Coca-Cola ciągle muszą się reklamować i przypominać o sobie klientom, bo bez tego przestali by się rozwijać, a z czasem mogli by stracić swoją markę i powoli tracić klientów. Także tym bardziej Ty jeżeli chcesz osiągnąć sukces, to musisz skupić się na pokazywaniu Twojego produktu. Nie mówię tutaj o płatnej reklamie, bo my nie mamy dużego budżetu i chcemy póki co chcemy reklamować się za darmo, ale musisz rozbudować marketing i pracować nad sprzedażą.
Są różne formy budowania dobrego marketingu, możesz skupić się na budowaniu listy mailowej, stworzyć jakąś formę content marketingu np. poprzez Bloga lub kanał na YouTubie. Warto rozwijać różne media społecznościowe takie jak Facebook, Instagram, czy też LinkedIn i z czasem też warto pójść w kierunku płatnej reklamy, ale akurat tworzenie płatnej reklamy na początek odradzam, ponieważ nie chcemy tutaj przepalać budżetu. Na początek możesz wybrać różne darmowe metody budowania marketingu Twojej firmy.
To co polecam najbardziej na początek to stworzenie właśnie własnego Bloga lub kanału na YouTube. Możesz też skupić się na obu tych formach marketingu.
Blog
Blog może być dobrym fundamentem każdego biznesu i sam jestem wielkim zwolennikiem tworzenia własnego bloga. Każdy swój biznes sam zawsze zaczynam od bloga i Tobie również to polecam.
Dlaczego warto tworzyć bloga?
Dzięki blogowi możesz pokazać się światu i pokazać się w roli eksperta w danej branży. Blog buduje zaufanie. Wiele osób, które mają wartość z Twoich artykułów lubią się odwdzięczyć i na przykład zakupić jakiś Twój produkt. Blog może być właśnie pierwszym etapem twojego lejka sprzedażowego, czyli tutaj możesz zapraszać ludzi. Może nie zawsze na samego bloga, ale możesz też zapraszać na konkretne artykuły, które mogą być pomocne dla danej osoby. Możesz też tutaj mieć linki do lead magnetu i też do samej aplikacji. Możesz też dać możliwość zapisu na newsletter, dzięki któremu również będziesz szybciej budował społeczność.
Z czasem artykuły, które tworzysz, w szczególności jeżeli będą dobrej jakości, to mogą być na wysokich pozycjach w Google i będziesz miał spory ruch z tych kanałów. Tak samo, jeżeli artykuły będą dobrej jakości, to ludzie będą je udostępniać na różnych mediach społecznościowych, czy też dzielić się nimi ze swoimi znajomymi i łatwo tym sposobem budować darmowy ruch do Twojego bloga. Jeżeli ustawisz sobie pixel Facebooka, to później osobom, które były na Twoim blogu, które już Cię trochę znają - możesz wyświetlić reklamy na Facebooku. Zawsze reklamy lepiej działają na taki ciepły ruch, czyli na osoby, które już cię trochę znają, niż na osoby nowe, które nie wiedzą kim jesteś.
Tylko to co ciągle podkreślam, zawsze trzeba stawiać na jakość, a nie na ilość artykułów. Możesz stworzyć własnego bloga, który powiedzmy będzie miał tylko 10 dobrej jakości artykułów i już możesz tutaj mieć spory ruch i wielu potencjalnych klientów. Mało tego, czasem nawet 1 artykuł może dać Ci wielu klientów. Trzeba wiedzieć tylko, jak robić to dobrze. Ważne jest, żeby oprócz tworzenia samego materiału, przyłożyć się do jego promocji. Nie możesz czekać, aż kliencie sami znajdą Twój artykuł, tylko sam musisz się nim pochwalić w różnych miejscach, udostępniać na różnych portalach czy nawet reklamować. Jeżeli poświęcisz na stworzenie danego artykułu powiedzmy 12 godzin, to również tyle samo czasu, czyli 12 godzin powinieneś poświęcić na jego reklamę poprzez udostępnianie informacji o nim w różnych miejscach.
YouTube
Kolejny dobry sposób na pozyskiwanie klientów to własny kanał na platformie YouTube. Zdaje sobie sprawę, że tutaj próg wejścia jest trochę wyższy, bo nie każdy lubi nagrywać materiały w formie wideo, natomiast możesz zacząć od nagrywania samego głosu wraz z może jakąś prezentacją i później jeżeli będziesz chciał, to możesz zmienić ten format i np. również pokazywać się przed kamerą.
Jeżeli będziesz tworzył znowu tutaj materiały w tematyce powiązaną z Twoją aplikacją, to jestem przekonany, że możesz dotrzeć do sporej widowni, osób, które mogą być zainteresowani dołączeniem do Twojej aplikacji. Tutaj masz podobne zalety jak w przypadku tworzenia bloga, czyli budujesz zaufanie, pokazujesz się w roli eksperta w danej tematyce, możesz znaleźć nowych klientów z wyszukiwarki Google oraz wyszukiwarki YouTube, a także YouTube również z czasem może promować twoje filmy na stronie głównej.
Kanał YouTube również może być pierwszym etapem twojego lejka sprzedażowego. Jeżeli chodzi o YouTube, to tutaj na pewno początki są trudne i możesz mieć tak, że Twoje filmy na początku mogą mieć bardzo mało wyświetleń, dlatego tutaj również musisz poświecić czas na promocje każdego materiały, bo nie ma sensu, żebyś nagrywał film kilka dni, a później zobaczą go tylko np. 4 osoby. Przynajmniej na początku skup się na promocji, a z czasem jak będziesz robił dobre filmy to YouTube będzie je sam polecał innym osobom. Tutaj też to warto podkreślić, że najważniejsza jest jakość tych filmów. Dla algorytmów YouTube bardzo istotny jest watch time, czyli czas oglądania filmów przez użytkowników. Jeżeli YouTube widzi, że użytkownicy oglądają twój film od początku do końca, to wtedy dużo chętnie go poleca innym. Natomiast jeżeli widzi, że użytkownicy wchodzą na film na kilka sekund i wychodzą, to wtedy YouTube takich filmów nie poleca.
Warto również tutaj zrobić dobry, chwytliwy tytuł, bo on w pierwszej kolejności przyciąga użytkownika, a także stworzyć dobrą miniaturkę, to są najważniejsze elementy każdego filmy na YouTube. Bo co z tego, jak zrobisz dobry film, ale jak tytuł i miniatura nie zachęcają do kliknięcia, wtedy jakość filmu nie ma znaczenia, bo i tak nikt go nie zobaczy.
Jeżeli otrzymasz jakieś komentarze pod Twoim filmem, to zawsze na nie odpowiadaj. Nie dość, że dzięki temu budujesz relacje z osobami, które Cię oglądają, to również działa to dobrze na algorytm.
Kanał YouTube może bardzo pomoc Ci w budowaniu społeczności. Dodaj sobie również pod filmem link do twojego lead magnet, tak żeby budować listę mailową i zatrzymać te osoby na dłużej. Sam widzę, że sporo osób trafia do mnie z YouTube, także warto pomyśleć również o takiej formie promocji twojej Aplikacji SaaS.
Inne sposoby
To tylko podstawowe sposoby pozyskiwania nowych klientów. Natomiast ten temat jest trochę bardziej zaawansowany. Jeżeli chciałbyś poznać więcej takich sposobów, poznać najlepsze praktyki i wystartować z własną Aplikacją SaaS, to mam do Ciebie coś extra. Zerknij na moje szkolenie online - Szkoła Aplikacji SaaS(tutaj więcej informacji) i rozważ dołączenie w najbliższej edycji.
To wszystkie na dzisiaj. Jeżeli taki artykuł Ci się spodobał, to koniecznie dołącz do mojej społeczności – darmowe zapisy, gdzie będziesz również miał dostęp do dodatkowych materiałów i przede wszystkim bonusów. Do zobaczenia w kolejnym artykule.
Poprzedni artykuł - Jak Szukać Pomysłów Na Własną Aplikację SaaS?