Blog Dla Młodszych Programistów C#/.NET

wtorek, 9 listopada 2021
Tworząc aplikacje w C# na pewno często będziesz musiał wykonywać różne operacje związane z tekstem. To znaczy, będziesz chciał zweryfikować, czy podany string zawiera jakiś ciąg znaków, zamienić ze sobą znaki, usunąć, zmodyfikować tekst, sprawdzić index szukanego znaku itd., możliwości jest naprawdę sporo. W tym artykule właśnie przybliżę Ci 19 metod string'a, które musisz znać. Na pewno ich znajomość bardzo przyda Ci się w pracy, gdy będziesz tworzył aplikacje w C#. Będziemy w tym artykule pracować na prostym przykładzie. Mamy tutaj prostą aplikacje konsolową i w metodzie Main [...]
wtorek, 2 listopada 2021
Od C# w wersji 3.0 programiści C#/.NET mają dostęp do tak zwanego typu domniemanego var. O tym, czym dokładnie jest var, kiedy i jak używać go w C# dowiesz się z tego artykułu. W jakim celu używamy słowa kluczowego var? Przygotowałem wcześniej kilka deklaracji wraz z inicjalizacją zmiennych w metodzie Main. Jak widzisz, każda z tych zmiennych ma jawnie zdefiniowany typ (int, double, string, bool, DateTime oraz AnExampleOfAVeryLongClassName). Dzięki słowu kluczowej var, czyli typu domniemanemu możemy w każdym z tych przypadków zamienić właśnie [...]
wtorek, 26 października 2021
W C# mamy do czynienia z dwoma typami, to znaczy typ wartościowy zwany też typem prostym, a także typem referencyjnym. Konieczne jest zrozumienie, czym tak naprawdę są te typy, jak ich używać i jakie są między nimi różnice. W tym artykule przybliżę Ci ten temat, ponieważ zrozumienie jak działa typ wartościowy i referencyjny, jest bardzo ważne. Koniecznie musisz je poznać, jeżeli chcesz zostać Programistą .NET. Typ wartościowy (prosty). Typ wartościowy to elementy, które rozszerzają System.ValueType i są to typy proste takie jak na przykład int, long, decimal, double, bool itd. Są to typy o [...]
W dzisiejszym artykule przedstawię Ci 16 popularnych błędów początkujących programistów, z którymi często się spotykam. Oczywiście nie ma nic złego w popełnianiu błędów. Każdy programista kiedyś stawiał swoje pierwsze kroki i wielu z nas popełniało wtedy te same błędy. Ważne, żeby wyciągać z nich wnioski na przyszłość. Jeżeli uczysz się programowania lub jesteś początkujących programistą, to zdecydowanie ten artykuł Cię zainteresuje. Te błędy dotyczą wszystkich języków programowania, jednak przykłady, które będę pokazywał, będą pisane w C#. Kolejność przedstawiania błędów nie jest ważna [...]
wtorek, 5 października 2021
W tym artykule chciałem poruszyć temat przebranżowienia się na programistę z innego zawodu. Przedstawię Ci kilka punktów, na które warto zwrócić uwagę, a także opowiem jak sobie ułatwić tę drogę. Pierwsze Kroki. Zakładam, że już podjąłeś decyzję, że chcesz się przebranżowić, wybrałeś odpowiedni język programowania (może to być np. C#) i zaczynasz naukę. Jeżeli stawiasz dopiero pierwsze kroki w programowaniu i nie chcesz inwestować dużo pieniędzy w naukę. Chcesz dopiero zobaczyć, czy jest to coś, co Cię zainteresuje, to możesz zacząć od nauki z darmowych materiałów. Nawet na moim [...]
wtorek, 21 września 2021
W ostatnim czasie pomagam w nauce programowania wielu osobom, które chcą zostać programistami. Przez ten czasu zauważyłem wiele błędów, jakie te osoby często popełniają. W tym artykule chciałem się z Tobą podzielić właśnie 19 najczęstszymi błędami w nauce programowania, których warto unikać. Jeżeli dopiero zaczynasz naukę programowania i chcesz zostać programistą, to koniecznie przeczytaj ten artykuł do końca. Kolejność, w jakiej będę je przedstawiał, jest przypadkowa. Błąd 1. Spędzanie zbyt dużo czasu nad wyborem języka programowania. Kiedyś nawet napisałem cały artykuł w tym [...]
wtorek, 7 września 2021
Często powtarzam, że jednym z najlepszych sposobów na naukę programowania jest nauka przez praktykę, czyli tworzenie własnych aplikacji. Dostaje sporo pytań z prośbą o zdefiniowanie jakie aplikacje można stworzyć by podnieść swoje umiejętności i by można było pochwalić się taką aplikacją w swoim portfolio przed rozmową kwalifikacyjną. W tym artykule przedstawię Ci 10 przykładów aplikacji, wraz z krótkim opisem, które możesz stworzyć. Większość pomysłów, które zaraz Ci przedstawię, możesz zaimplementować jako aplikacja webowa, desktopowa lub mobilna, nie ma to żadnego [...]
wtorek, 24 sierpnia 2021
Jeżeli chcesz pisać optymalne zapytania i komendy na bazie danych przy użyciu Entity Framework Core, koniecznie musisz znać jego podstawowe mechanizmy. Entity framework Core bardzo ułatwia pracę programiście przy tworzeniu zapytań, ale jeżeli nie będziesz przestrzegał podstawowych zasad, Twoje zapytania mogą być po prostu wolne, a to z kolei będzie odstraszało Twoich klientów. W tym artykule przedstawię Ci 5 najczęstszych błędów początkujących, na które musisz uważać. Będziemy dzisiaj również pracować na projekcie Bookstore, na którym pracowaliśmy już w poprzednich [...]
wtorek, 10 sierpnia 2021
Entity Framework Core ma ogromne możliwości. W ostatnim artykule wspominałem Ci o tym, że może generować szybkie i optymalne zapytania na bazie danych, aby to jednak robił, warto poznać i stosować się przynajmniej do kilku dobrych praktyk. 5 najważniejszych przedstawię Ci w tym odcinku na konkretnych przykładach. Będziemy dzisiaj również pracować na projekcie z poprzedniego materiału, to znaczy Bookstore. W tym projekcie są już zainstalowane wymagane pakiet dla Entity Framework Core. Dobrą praktyką jest sprawdzanie wygenerowanych przez Entity Framework Core zapytań. [...]
wtorek, 27 lipca 2021
Chcąc współpracować z bazą danych w C# mamy kilka możliwości. Możemy używać bardziej popularnego kiedyś ADO.NET lub jednego z kilku ORM'owych frameworków. W ADO.NET musisz pisać czyste SQL, a w frameworkach ORM'owych możesz bazować na klasach w C#, które pod spodem same generują SQL'e. Z mojego doświadczenia wynika, że najczęściej programiści .NET stosują Entity Framework, Entity Framework Core oraz Dapper'a. W dzisiejszym artykule chciałem Ci przybliżyć właśnie Entity Framework Core, który moim zdaniem jest obecnie najlepszy. Zacznijmy od tego, czym jest [...]

Wyszukiwarka

© Copyright 2024 modestprogrammer.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone. Regulamin. Polityka prywatności. Design by Kazimierz Szpin